Ik ben oké

Positief zelfbeeld 

#

Ik ben oké (7-11 jaar)

(Hoog)sensitieve kinderen (of (hoog)gevoelige kinderen) zijn geboren met de neiging veel dingen op te merken in hun omgeving en diep te reflecteren alvorens te handelen. Daardoor zijn zij vaak invoelend, slim, intuïtief, creatief, nauwgezet en gewetensvol. Ze worden sneller overweldigd door een hoog volume of grote hoeveelheid prikkels ineens. Dit proberen ze te vermijden en zodoende lijken ze verlegen of ‘de spelbreker’. Wanneer ze de overprikkeling niet kunnen voorkomen lijken ze ‘snel overstuur’, en ’overgevoelig’. (bron: Het hoogsensitieve kind, Elain N.Aron)

Tijdens de IK BEN OKÉ-training werken we aan de kwaliteiten en valkuilen die (hoog)gevoelige kinderen hebben. Kinderpraktijk Admiraal biedt trainingen aan die zijn gecertificeerd door het platform Sensikids. De training kan 1-op1 of in een groepje van minimaal 2 en maximaal 4 kinderen.

De Ik ben oké training is vooral bedoeld voor de sensitieve kinderen en geschikt voor alle kinderen. De training is een cognitieve training afgestemd op de sensitieve kinderen. Er wordt gewerkt met herkenbare verhalen, ontspanningsoefeningen, (kaart)spelletjes, visualisatie-oefeningen en filosofische gesprekjes.

Wat leren de kinderen?

* De kinderen worden weerbaarder door de cursus.
* Ze gaan zichzelf beter begrijpen.
* Ze leren hoe je handige oplossingen kunt verzinnen als er iets vervelends of onverwachts gebeurt.
* Ze leren positief te denken.
* Ze leren hun eigen kwaliteiten kennen.
* Ze kunnen na afloop anderen meestal beter begrijpen.
* Ze leren benoemen wat ze meemaken en hoe ze zich kunnen ontspannen.

Kortom: Kinderen leren dat ze oké zijn, zoals ze zijn!

Waar werken we naartoe

De opbouw van de training is als volgt:

* Kennismakingsgesprek met ouder en kind
* 7 bijeenkomst voor kind(eren) (1 keer in de twee weken)
* Na ongeveer 4-6 weken bestaat eventueel de mogelijkheid tot een terugkom speelmiddag voor de kinderen

Wat doen we bij de ik voel me oké training?

Tijdens elke bijeenkomst wordt er gewerkt met een verhaal, waarbij een bepaalde situatie zich voordoet.
Door het verhaal leren kinderen situaties te herkennen. Samen wordt er naar oplossingen gezocht om met de situaties om te gaan. Dit gebeurt spelenderwijs, d.m.v. tekenen, spel, plakken/knippen enz.
Ook krijgen de kinderen een werkboek en werkmap mee naar huis, zodat u als ouder kunt meekijken, met welk thema we aan het werk zijn geweest.
De training wordt gegeven in een groep (max. 4 kinderen), maar het is ook mogelijk om individuele sessies te volgen.

Wilt u meer weten neem dan gerust contact met mij op of kijk op http://sensikids.nl/.

#